Späť na články

8 odporúčaní pre lepší život s citlivou pleťou

29.4.2019

Na čo si dať pozor, keď máte citlivú pokožku?

Ak nastane zhoršenie zdravotného stavu, je potrebné rešpektovať odporúčania dermatológa a následné pokyny ohľadom stravovacích návykov a odporúčanej starostlivosti. Veľmi dôležité je dodržiavať nasledujúce opatrenia, ako sú hygienické zásady pri šetrnom čistení a hydratácii pokožky, a vylúčenie potravín, ktoré vedú k podráždeniu a recidíve ochorenia.

Dodržovanie týchto zásad je dôležité ako vo voľnom čase, napr. pri športových aktivitách, kedy je nutné dbať na vhodné oblečenie, tak pri domácich prácach, kedy je potrebné použiť ochranné rukavice, ale tiež pri práci, kde najmä stres môže viesť k opakovanému podráždeniu citlivej pokožky.

Ak máte citlivý typ pokožky, mali by ste dodržiavať tieto zásady:

1. Vyvážený stravovací režim podľa jednotlivých vekových kategórií – Základom je pestrá a vyvážená strava prijímaná v menších porciách, ideálne päťkrát denne. Pre zdravie pleti sú dôležité vitamíny C a B, ktoré sú obsiahnuté v ovocí, zelenine a cereáliách, ale tiež omega-3 mastné kyseliny, ktoré sa nachádzajú v semenách, orieškoch, morských plodoch a rybách.

2. Diétne opatrenia s vylúčením alergénom – Medzi najčastejšie potravinové alergény patrí sója, arašidy, mlieko, pšenica, vajce, morské produkty a niektoré korenie. Kožné reakcie sa môžu vyskytnúť aj na niektoré druhy ovocia a zeleniny: najmä exotické ovocie a citrusové plody, alebo tiež paradajky a strukoviny.

3. Dostatočný pitný režim – Dostatočný príjem tekutín, najmä čistej vody, prípadne vody jemne ochutený citrónom. Ďalej sú vhodné slabo mineralizované vody alebo nesladené ovocné a bylinkové čaje. V bežnom prostredí a teplote sa odporúča vypiť denne 2-3l tekutín, presnejšie 40 ml na 1 kg telesnej hmotnosti. Pocit smädu je už známkou nedostatočného pitného režimu.

4. Pravidelné mazanie a ošetrovanie pokožky tváre a tela – Najmä citlivá pleť tváre vyžaduje pravidelnú a dôkladnú starostlivosť. Dokonalé odlíčenie a očistenie pleti je základom pre ošetrenie výživnými a hydratačnými krémami, ktoré jej dodajú potrebné účinné látky. Tiež pokožku celého tela je nutné pravidelné ošetrovanie telovými mliekami alebo olejmi, aby sa zabránilo jej vysušovaniu.

5. Úprava životného a – ak je to možné – aj pracovného prostredia s následnou elimináciou alergénov – Nie vždy je v našej moci vyhnúť sa všetkým alergénom vo svojom okolí, mali by sme sa však pokúsiť vylúčiť aspoň tie najsilnejšie zo svojho bezprostredného okolia. Aj malé zmeny môžu mať významné pozitívne účinky.

6. Nosenie bavlneného prádla – Bavlnené textílie sú priedušné a savé, kožu nedráždia, ale ochraňujú. Ak chcete mať istotu, že pri pestovaní a spracovaní bavlny neboli použité pesticídy, škodlivé chemikálie, farbivá alebo iné agresívne látky, na ktoré môže vaša pokožka reagovať podráždením, voľte tzv. biotextil.

7. Eliminácia stresu – Stres ovplyvňuje hladinu hormónov v našom tele a negatívne sa podpisuje na našom celkovom zdravotnom stave, vrátane pleti. Môže pôsobiť ako spúšťač kožných problémov, zvyšovať produkciu mazu, alebo naopak napomáhať vysušovaniu pokožky. Účinnou zbraňou proti stresu sú okrem iných relaxačné a meditačné techniky alebo prechádzky v prírode. Nájdite si čas na svoj obľúbený spôsob relaxácie.

8. Vyhýbanie sa možným alergénom a nepodceňovanie správnej liečby – Okrem vylúčenia všetkých možných alergénov zo svojho bezprostredného okolia je nutné dbať aj na odporúčania ošetrujúceho odborníka a dodržovať ním stanovené zásady až do zlepšenia stavu, preventívne aj naďalej v čo najväčšej možnej miere.

Dodržiavaním týchto základných pravidiel môžeme aspoň čiastočne ovplyvniť dobrú kondíciu pokožky.

 

 

Komentáře

Mohlo by vás zaujímať

Problémy so začervenaním pleti

Začervenaná pleť

Ako správne hydratovať a vyživovať pleť

Hydratácia a výživa

Ako sa starať o citlivú a suchú pleť?

Suchá a citlivá pleť

Pozrite sa na náš Instagram

zobraziť Instagram

Kozmetiku značky Mixa kúpite vo vybraných predajniach